Skriva av mig.

Nu måste jag få det sagt!

Okej, nu är jag trött på det här. Att alla hela tiden ska påpeka. Det är inte ett dugg kul men jag tror inte att någon förstår det. I allas huvud kan det endast vara åt hena hållet och inte åt det andra.
Det är inte första gången som jag får höra att jag är så himla "tunn" men jag tar ändå åt mig varenda gång. Fick höra det senast nu i veckan och det var då av en vuxen. Jag har hör det förut några gånger av vuxna också och man tycker väl kanske att dom borde ha lite mer vett i skallen men icke sa nicke.
Det blir så att man tänker på det då folk påpekar hela tiden, varför inte bara sköta sig själv?
Jag vet att jag är smal men vad fan ska jag göra åt saken.
Jag äter precis som alla andra gör.
Jag har mina dagar så jag inte har någon matlust alls och då jag äter som en häst precis som alla andra har.
Jag rör på mig, spelar fotboll osv. precis som alla andra gör.


Jag tor inte att det är många som förstår att man faktiskt tar åt sig av att hela tiden får höra, men gud vad tunn du är. Det som hände i veckan var att en lärare frågade om jag inte hade kunnat äta så mycket när jag var sjuk och att det syndes på mig. Sen avslutade den men att, " du får ta och äta upp dig!" Jag försöker att ta det med ett leende på läpparna och få det lite till ett skämt men det går inte.
"Om man är smal så tar man inte åt sig om någon säger att man borde gå upp i vikt, men om man är tjock tar man åt sig om någon säger att man borde gå ner i vikt" när det i själva verket är precis samma sak.
Jag är trött på att höra "åh, vad smal du är". VARFÖR SMAL?
Själv skulle jag bli mycket gladare om någon kom fram och sa "vad fin/snygg kropp du har" Är det smalheten som gör det annars eller vad?

Då detta har hänt har jag pratat med min mamma och hon undrar vad dom ens har med saken att göra. Då vuxna har påpekat att jag är "tunn".
Hon var själv väldigt smal när hon var liten och försökte gå upp i vikt men det funkade inte och det är väldigt svårt att gå upp i vikt.

Kan inte alla bara sluta påpeka det, jag mår bra och är nöjd som jag är.




Jag har funderat på det mycket och tänkte att det borde ju vara mer än jag som känner samma sak. Jag är så jävla trött på att höra det hela tiden och kände nu när jag fick höra det senast att jag måste skriva av mig det. Det kanske vore lite nyttigt för folk att få höra det med efter som att ingen verkar frörstå att man tar åt sig!

Kommentarer
Postat av: josefinb

förstår hur det känns.

vissa bara slänger ur sig en kommentar som tex,

- men shiiet vad smal du ä, herregud äter du inte?

man bah, eh, jo det gör jag .. "hehe"

och försöker lixom ta det på skämt men efter typ 411

ggr så är man rätt trött på att höra "shiiet vad smal du är"

folk förstår även inte att man tar åt sig ifall någon säger att man är smal, dom tror typ det är en slags komplimang. det kan bli till en komplimang om man lixom säger på ett annat sätt! mer schysst!

folk borde tänka mer på vad dom säger!

<3

2010-04-15 @ 19:52:10
URL: http://jocefinee.blogg.se/
Postat av: linda

jag förstår det precis amanda.. jag har ju alltid också varit rätt så tunn hela min livstid och allt du skriver känner jag igen mig så jävla väl vid. det som är det roligaste är att allt detta du skrev här har jag också pratat med min mamma om. jag håller med dig verkligen. t.o.m endel släktingar till mig säger "äter du verkligen något?" och jag blir så jävla förbannad varje gång, endå ler jag. hur ska man ta det annars? jag har hört sånt många gånger hur smal jag är och hur mycket jag äter, får jag något att äta ens har nästan endel klämt ur sig.

jag blir fan lika ledsen varenda gång för jag håller med dig det där med tjockhet och smalhet.

någon som säger att man är skit tunn och borde äta upp sig mera, det är samma sak som att säga till en tjock människa: åh vad fet du är, du borde banta ner dig.

nu har inte jag hört någon säga sådär till mig på ett tag men jag vet hur det är för fick höra sånt rätt så ofta i lågstadiet, du vet trean,fyran,femman,sexan där. man blir så jävla irriterad. håller med josefin också, att folk borde tänka på hur dom uttrycker sig.

2010-04-16 @ 12:09:48
URL: http://lindamemyselfandi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Antigen får man hör att man är för tjock eller för smal.. Men hur fan ska man se ut om man ska vara "normal" då?! Jag blir så jävla arg på att allt är så jävla utseendefixerat nu..

2010-04-17 @ 15:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0