Snickerskaka.

Jag bara måste dela med mig av detta underbara recept. Det är nämligen snickerskakor som jag bara älskar och nu tänkte jag skriva ut detta enkla recept som vem som helst kan göra.

Ingredienser
½ burk skippy jordnötssmör krokant
1dl strösocker
1dl kokosflingor
2dl ljus sirap
5dl corn flakes
1tsk vaniljsocker
100gram mörk/ljus-choklad
1msk olja

Smält jordnötssmör, socker, kokos och sirap i en stor kastrull.
Rör ner flingor (krossa dom gärna lite) och vaniljsocker.
Häll smeten i en långpanna och fördela den jämt, tryck ut med en stekspade (gör den tunn!!)
Smält choklad och olja.
Bred chokladen över smeten.
Ställ in i kylen och när det har stelnat kan du skära upp den i fyrkanter.


receptet hittar du även på burken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0