Otur..

Idag så tog jag moppen till skolan eftersom att vi skulle springa gullsprånget idag och jag hade ingen lust att vänta på bussen. När jag åkte till skolan så spöregnade det typ halva vägen så jag var genomblöt men som tur var så hade jag regnkläder och mina vanliga kläder var torra. MEN, min mobil fick ta lite stryk av regnet. Det har tydligen kommit in vatten i den och först gick den inte att starta över huvud taget men sen när jag kom hem så tog jag hårtorken och blåste på den och då hoppade den igång men den är fortfarande lite seg och knapparna vill inte riktigt funka. Touchen är det inget fel på men det är knapparna som krånglar lite och sen låter det även förjävligt när jag ska lyssna på musik i hörlurarna men det är nog för att jag inte blåste med hårtorken där.
Det värsta är att när det är fuktskada så gäller inte garantin så jag kommer att behöva betala om jag ska få den lagad och något måste jag göra åt den. Pappa sa att det kanske är lika bra att vi köper en ny eftersom att jag ändå måste betala för det och den har krånglat lite innan. Sen är den inte så himla fin längre utan hela baksidan är repig och sen är det även tre små repor i skärmen.
Jag hade inte tänkt på det för fem öre att jag skulle byta den eftersom det jag köpte den för endast ½år sen men nu måste jag nog göra det iaf.
Jag är grymt sugen på att köpa en iphone men jag tror inte att pappas plånbok vill det, haha. Jag måste även köpa mig en ny kamera så jag tror att jag får hålla mig till en något lägre prisklass, men jag vet inte. Kanske skulle kosta på mig det?
Förövrig så är jag väldigt nöjd över mitt resultat på gullsprånget. Det är ca 5,2km och jag kom inte på 28min. Det trodde jag aldrig att jag skulle klara men det gjorde jag och kammade även hem ett MVG. Jag kan inte vara gladare eftersom jag inte har tränat för fem öre inför det. Jag sprang en gång och sen blev det inget mer med det
OJ, nu blev det ett väldigt långt inlägg så jag ska sluta att skriva nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0