100901

Första september är det idag vilket för mig betyder att det nu är höst. Nu när jag tänker mer på det så är det inte så långt kvar tills jag fyller år, lite mer än men månad.. läskigt!
Aja iaf, idag så tog jag bussen och sedan tåget så att jag var tvungen att gå upp kl 04.45 imorse. Sen är onsdagar den dagen som vi går allra längst och det är även den jobbigaste dagen med många och täta lektioner. Vi går från 08.00 till 15.50 och då är det endast en lång rast då vi ska äta. Vi har inga håltimmar alls utan dom har valt att ta bort dom så att vi får sluta tidigare varje dag istället och det tycker jag bara är bra!
Idag när jag skulle hem så fick jag vänta på bussen själv i ca 20min och under den tiden så kom det fram en alkis till mig och satte sig så nära som det bara gick på bänken. Jag blev livrädd och kollade ner i marken och sa inte ett ord. Han typ pratade lite med mig men sen gick han iväg och satte sig på andra sidan glaset men pratade fortfarande med mig men när jag inte svarade så gick han.
När jag sedan gick på bussen så skulle han och hans alkokompis med och jag var rädd att han skulle sätta sig i sätet brevid mig men dom satte sig längst bak som tur var!
När vi hade åkt ett tag så hörde jag hur en av dom tappade en ölburk som sedan rullade framåt i bussen, han gick efter för att få tag på den. Jag insåg ganska så snabbt att det aldrig skulle gå så som han vinglade fram och mycket riktigt så flög han som en liten vante ner för trappen när bussen stannade för att en skulle gå av.
Det blev lite kaos i bussen och det ringdes efter ambulans för han blödde i asiktet och var typ borta. Jag ringde till mamma och berättade tyst vad som hade hänt så att ingen skulle höra mig haha.. Hon sa att hon skulle komma och hämta mig så jag gick ur bussen och gick och satte mig i hamnen och väntade. Hon kom väldigt snabbt eftersom det hela hände i lyrestad och det är ju ganska så nära Hova.
När vi sedan skulle åka tillbaka hem så åkte vi förbi och då kom precis ambulansen och hämtade honom.
två bilder tagna med datan, den ena i bussen och den andra när jag väntade på mamma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2010-09-05 @ 14:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0