Panik!

Nu har jag tagit mig i kragen (försökt iaf) och ska börja med viktigare saker än att kolla tv och facebook. Jag vet dock inte vart jag ska börja känner jag. Åh, panik!
Får försöka att ta en sak i taget och sen hoppas på att det går bra.


Jag har lite ångest över skolan just nu känner jag. Vi ska lämna in papperna om individuella valen på fredag och jag har inte ens bestämt mig än. Jag ska välja Matte & Engelska B, sen funderar jag även på Psykologi A och Personlig försäljning. Då har jag får ihop 250p och det är helt okej ändå. Ska ju läsa mer i trean så då byggs det på. Men jag är så himla osäker på allt känns det som. Jag vet inte ens vad jag vill jobba med senare. Hur ska jag då kunna välja kurser. Måste tänka på vad som kan vara bra att ha i framtiden och vad som behövs till vissa jobb men det är jättejobbigt. Ska höra lite med dom andra tjejerna och sen får jag sätta mig ner på Torsdag och fundera över det hela. Läsa igenom en massa så jag verkligen är säker. Ringa till mamma och prata igenom med henne.
Kanske gör en stor sak utav det men jag tycker att det är viktigt. Det gäller ju ens framtid och om man som jag inte riktigt vet vad man vill jobba med så är det bra att kunna ha olika valmöjligheter sen.


Kommentarer
Postat av: c_j_t_p

Hur många kurser finns det att välja mellan?

2011-04-12 @ 22:24:10
Postat av: Amanda

SV: Det beror helt på vilken skola man går på. Det är olika kurser och olika många på olika skolor.

2011-04-13 @ 10:35:27
URL: http://amandakylen.blogg.se/
Postat av: c_j_t_p

Okej, har du bestämt dig för Psykologi och Personlig försäljning, förutom Engelska och Matte, eller finns det några andra du funderar på? Psykologi är iofs rätt så intressant!

2011-04-13 @ 19:43:36
Postat av: Amanda

SV: Jag kommer nog att välja Historia A istället för personlig försäljning, och sen psykologi då.

2011-04-14 @ 07:58:22
URL: http://amandakylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0