Helgen.

I fredags så var jag först i skolan som vanligt. Jag hade först två prov på morgonen. Arbetsmiljö/projekt & företagande/ försäljning & service och Stilar. Jag hoppas att det går bra men det kändes ganska så bra iaf. Efter det så hade vi en lång rast och sen efter lunchen så hade vi hantverk. Efter det så slutade jag. Då gick jag till lägenheten och fixade lite och sen gick jag ner till sandtorget för att möta upp Johanna som kom med bussen. Vi gick då direkt till Willys för att handla. När vi handlat klart så gick vi hem i blåsten.
På kvällen där så lagade vi taco, åt godis, spelade tv-spel, kollade tv och snackade & skrattade hur mycket som helst.

På lördagen så gick vi upp i tid för att sedan gå in till stan. Vi kikade runt på stan ett tag och sen gick vi och åt på gräddhyllan. Mycket god mat och även en till grej som var trevlig, haha.
Vid halv tre så tog vi bussen till Mariestad, väl där så hade vi tänkt att ta swebuss hem men vi hade inte tänkt på att man måste beställa biljetter innan så vi blev sittandes i Mariestad. Det gick ingenting mer hem så vi visste inte riktigt hur vi skulle komma hem. Vi gick iaf in och satte oss på stationen och funderade på hur vi skulle göra. Efter ett tag så bestämde vi oss för att sätta oss och ta en fika i väntan på att komma hem. Dock tänkte vi inte på att det var lördag och att klockan var ganska mycket. Alla fik var ju stängda! Då var det bara att gå tillbaka till stationen igen. Vi köpte oss lite fika på pressbyrån istället och satte oss där inne och fikade. Inte riktigt lika trevlig, men det fick gå haha. Sen gick vi till oxen där Johannas mamma kom och hämtade oss.
När jag kom hem så var det ingen hemma för att mamma och pappa var och hämtade Chrille (min bror) och Malin på arlanda. Dom kom nämligen hem från thailand, avundjsuk? JA! När dom väl kom fram till hova så plockade dom upp mig och sen följde jag med och skjutsade hem dom till Mariestad. Kul att träffa dom och höra hur dom hade haft det. När vi väl var hemma så var klockan ganska så mycket så jag satt uppe cirka 30min och sen gick jag och la mig, somnade som en stock!

I söndags så åkte vi ju som sagt till kss och hälsade på farmor. Efter att jag suttit nere i entrén ett tag så kom mamma och pappa tillbaka. Dom berättade lite om hur det var och så. Efter det åkte jag och mamma in till stan och beställde thai som vi sedan tog med till lägenheten. Vi åt maten och sen diskade mamma medan jag packade allt som jag skulle ha med mig hem igen. När vi var klara så åkte vi tillbaka till sjukhuset och plockade upp pappa som hade stannat där.
På vägen hem så åkte vi förbi Chrille. Dom hade köpt lite saker till mig, tack så mycket! Det hade jag inte räknat med. Aa, vi stannad där ett tag och pratade med dom och sen åkte vi hem.

Där har ni min helg! haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0