Dag 3 – Mina föräldrar.

Kan börja med att säga att mina föräldrar är bäst! Vilket säkert dom flesta säger om sina föräldrar haha..
Hur som helst. Min pappa heter Benny och är 53år gammal. Min mamma heter Lena och är 52år gammal. Dom träffades när dom var 16år och har varit tillsammans sedan dess. Dom har även varit gifta i 25år nu tror jag det är.
Mina föräldrar är verkligen hur roliga som helst och man har nästan aldrig tråkigt med dom. Jag kan skratta tills jag får kramp i både magen och i käken. Oftast är det mamma som gör någonting roligt och pappa som kommer med någon rolig kommentar. Vi har precis samma humor också så vi skrattar åt precis samma saker.
Jag brukar umgås ganska så mycket med min mamma. Jag älskar till exempel att åka och shoppa med henne. Vi går runt från det att affärerna öppnar tills det att det stänger. Om vi ser någonting roligt så kan vi bara kolla på varandra och fattar precis vad den andra tänker. Jag kan även prata med henne om typ allt.
Nu den senaste tiden/åren så har jag och min pappa kommit närmare varandra. Förut så började vi tjafsa med varandra nästan varenda dag. Det var bara smågrejer men det slutade med att jag nästan skrek på honom. Efter ett tag så märkte vi det båda två, vi hade lixom inte samma band som innan och ingen av oss mådde riktigt bra utav det. Men nu är det helt förändrat och nu skämtar vi med varandra precis hela tiden. Han är så himla rolig.
Jag tycker att mina föräldrar är lagom stränga eller vad man ska säga. Visst, ibland så kan man bli sur för att dom inte gillar att man ska göra en sak men sen kan man ju också förstå det på ett sätt. Dom låter mig göra ganska så mycket och brukar oftast inte säga nej till någonting. Om jag till exempel skulle göra någonting dumt så skulle dom aldrig bli arga på mig för det, mer besvikna isf.

Jag skulle inte vilja byta ut mina föräldrar på någonting annat i hela världen. Dom är bäst och jag älskar dom över allt annat.


Min pappa, min mamma, jag och sen är Sara med på ett hörn också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0